MAKLUMAN : Untuk tahun 2010, venue blog Bakti Remaja ini Kem Kolej Ketengah,Dungun. Tahun sebelumnya [2009] ianya di Kompleks Rakan Muda Kemaman, Kemaman.-KOORDINATOR- "SANTAI BERILMU...MENTAL JANGAN CALAR, JIWA JANGAN KACAU"

20 November 2009

Jom Main 36 Sen

20 November 2009

36sen icon

36sen-slaid

Anda diberikan nilai 4 keping syiling yang bernilai 20 sen, 10 sen, 5 sen dan 1 sen serta diberikan juga 4 item iaitu Diri Sendiri ( & Keluarga), Agama, Bangsa, dan juga Negara.

Arahan :

Nilaikan keempat – empat item tersebut dengan setiap satu item dengan 1 keping wang syiling. Sebagai contoh :

Contoh 1

36sen-slaid-1

Ataupun (Contoh 2)

36sen-slaid-2

Soalan :

Apakah item yang anda nilaikan dengan matawang sebanyak 20 sen, serta nyatakan sebab dan asas – asasnya.  

 

Berikan jawapan pada ruangan komen di bawah :

Share


8 komen:

Tanpa Nama berkata...

yang rahsia biarlah jadi rahsia...

Tanpa Nama berkata...

kerana blog ni huru hara satu malaysia salahkan BTN... lagu warisan tu jangan letak kat luar la... bodo...

Koordinator berkata...

Untuk makluman saudara...Kursus di Kompleks Rakan Muda Kemaman ini tidak dikendalikan oleh BTN, tetapi oleh Pergerakan Pemuda & Puteri Umno Bahagian Dungun dan Kemaman. Harap maklum sekali lagi. Terima kasih.

bdk melayu..... berkata...

apa skalipun,isu BTN nie harus kita selesaikan scara elok...jgn tlalu mgikut emosi...org melayu kaya ngan adat...

Tanpa Nama berkata...

tetapi modulnya curi yang yang BTN...

Tanpa Nama berkata...

apalah BTN ni nak sibuk-sibuk,program yang dikendalikan oleh mereka pun bukannya bagus sangat.mereka cuma ikut modul dari 10 tahun dahulu hingga skrg.malulah sikit negara dah maju..asyik BENDA yang sama je ORG PUN NAIK JEMU DGN BTN...saya puji UMNO BAHAGIAN DUNGUN DAN KEMAMAN yang pandai buat pegubahsuaian mengikut agenda dan keadaan semasa .

Ajil Siri 3 berkata...

Pada pandangan saya ini lah modul yang terbaik yang saya ikuti...berkonsepkan 1 malaysia tetapi penuh dengan penghayatan dan kesedaran....kita orang melayu jangan dok lena dengan pelbagai kemewahan dan subsidi yang disediakan oleh kerajaan aja...sampai bila kerajaan sanggup menyediakan segala kemewahan dan subsidi tersebut....dari kita didalam perut ibu kita lagi kita dah menerima pelbagai kemudahan yang disediakan secara percuma sehingga lah kini...sedarlah bangsa ku..tahniah kepada kem komandan dan barisan petugas program dana bakti remaja yang di adakan di kompleks rakan muda kemaman....seharusnya kerajaan negeri dan barisan pemuda negeri duduk berbincang semeja dengan petugas di krm kemaman berkenaan modul untuk tujuan penambah baik....anda telah menyedarkan kami dari arus kemewahan dan subsidi....terima kasih

ZUL ATFI ZAKARIA berkata...

TERIMA KASIH PD SEMUA YG TLIBAT D KRM KEMAMAN DAN PD PSERTA YG HDIR D SANA....LAYAR TLH KAMI NAIKKAN,WALAU BADAI DTG MELANDA,TAKKAN KAMI UNDUR WALAU SETAPAK...AKAN KAMI HARUNGI JUA DEMI AGAMA,BANGSA DAN NEGARA..PJUANGAN KITA BR BERMULA DAN TERUSKAN BERJUANG......SEMOGA SELAMAT SEGALANYA.......ASSALAMMUALAIKUM...

Catat Ulasan

baktiremaja on Facebook